1. Słuchanie wiersza  „Jestem Li-long” A. Bober

 

Jestem Li-long, chłopiec Azjata,

W pagodzie mieszkam i sypiam na matach.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki

i pałeczkami jem ryż z miseczki.

Jak słońce ciało moje wygląda.

Na świat skośnymi oczkami spoglądam.

Specjalny strój mam na uroczystości,

Kimonem wszystkich zachwycam gości.

Jest nas najwięcej na całym świecie,

Co jeszcze wiedzieć o mnie chcecie?

 

2. Rozmowa na temat treści wiersza.

- Jak nazywał się bohater wiersza?

- Skąd pochodził chłopiec?

- Czym i co jadał Li-long?

- Jakiego koloru jest skóra Li-longa?

- Jak wglądają jego oczy?

 

3. Poznajemy zwyczaje i życie mieszkańców Japonii i Chin – praca z obrazkiem.

- Dom w którym mieszkają Chińczycy i Japończycy (Azjaci) nazywa się pagoda.

- Najpopularniejszym pokarmem w krajach azjatyckich jest ryż jedzony przy użyciu drewnianych pałeczek.

 Spośród ciekawych przedmiotów, kojarzonych z krajami azjatyckimi, wymienić należy składany wachlarz japoński. Używano ich podczas różnych ceremonii (np. podczas ceremonii picia herbaty).

Najbardziej popularnym i znanym zwierzęciem Chin są pandy wielkie

 

Załącznik:

3 chinka.jpg3 chińczyk.jpgdzieci świata.jpgdzieci świata 014.jpgjap.jpgjap1.jpgmiski-ryżu-i-clipart_419052.jpgpanda.jpg
 

 

4. Oglądanie filmu edukacyjnego „Dzieci z różnych stron świata”. . Zapoznanie z różnymi kulturami.

       

 

https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20

 

5. Praca plastyczna „ Papierowy latawiec”

Do pracy potrzebne będą:

* kartki z kolorowego bloku technicznego

* kawałki krepiny

* kółka papierowe

* klej

* kredki 

http://przedszkolnyartysta.blogspot.com/2015/06/papierowy-latawiec.html

 

Dla chętnych dzieci:

Jak zrobić latawiec.

https://urwiskowo.com.pl/latawiec-swietna-zabawa-z-dzieckiem/