1. Słuchanie wiersza „Jestem Li-long” A. Bober
Jestem Li-long, chłopiec Azjata,
W pagodzie mieszkam i sypiam na matach.
Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Jak słońce ciało moje wygląda.
Na świat skośnymi oczkami spoglądam.
Specjalny strój mam na uroczystości,
Kimonem wszystkich zachwycam gości.
Jest nas najwięcej na całym świecie,
Co jeszcze wiedzieć o mnie chcecie?
2. Rozmowa na temat treści wiersza.
- Jak nazywał się bohater wiersza?
- Skąd pochodził chłopiec?
- Czym i co jadał Li-long?
- Jakiego koloru jest skóra Li-longa?
- Jak wglądają jego oczy?
3. Poznajemy zwyczaje i życie mieszkańców Japonii i Chin – praca z obrazkiem.
- Dom w którym mieszkają Chińczycy i Japończycy (Azjaci) nazywa się pagoda.
- Najpopularniejszym pokarmem w krajach azjatyckich jest ryż jedzony przy użyciu drewnianych pałeczek.
Spośród ciekawych przedmiotów, kojarzonych z krajami azjatyckimi, wymienić należy składany wachlarz japoński. Używano ich podczas różnych ceremonii (np. podczas ceremonii picia herbaty).
Najbardziej popularnym i znanym zwierzęciem Chin są pandy wielkie
Załącznik:
4. Oglądanie filmu edukacyjnego „Dzieci z różnych stron świata”. . Zapoznanie z różnymi kulturami.
https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20
5. Praca plastyczna „ Papierowy latawiec”
Do pracy potrzebne będą:
* kartki z kolorowego bloku technicznego
* kawałki krepiny
* kółka papierowe
* klej
* kredki
http://przedszkolnyartysta.blogspot.com/2015/06/papierowy-latawiec.html
Dla chętnych dzieci:
Jak zrobić latawiec.
https://urwiskowo.com.pl/latawiec-swietna-zabawa-z-dzieckiem/
|