Wodna muzyka

 

1. Rozmowa na temat tego, co słychać pod wodą. Wyjaśnienie, czy rzeczywiście ryby nie mają głosu.

 

2. Słuchanie odgłosów morza (dziecko może położyć się na dywanie , zamknąć oczy i słuchać). Rozmowa na temat tego, jakie inne odgłosy może wydawać woda, naśladowanie tych odgłosów: plum, plum; kap, kap; szuuuu, szuuu; plusk, plusk; chlap, chlap itp.

Załącznik:  

https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI  Szum morza,szum fal,szum spokojnego morza.Sound of the Sea.

 

3.Wysłuchanie utworu C. Saint-Saens Akwarium. Wypowiedzi dzieci na temat uczuć towarzyszących podczas słuchania utworu.

Wyjaśnienie, że utwór nosi tytuł Akwarium i przedstawia życie pod wodą. Dzielenie się wrażeniami związanymi z wysłuchanym utworem.

Załącznik:

https://www.youtube.com/watch?v=tYT9ZbDug-g 

 

4. Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem bibuły do utworu C. Saint-Saens Akwarium.

Przygotowanie pasków bibuły o szerokości około 10 cm. Jeden pasek to cała długość bibuły.

W trakcie grania fragmentu utworu dziecko delikatnie faluje bibułką tworząc powierzchnię wody. (Należy zwrócić uwagę na to, że bibuła jest delikatna).

 

5.Praca plastyczno – techniczna „Akwarium”

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/352-akwarium 

https://www.youtube.com/watch?v=VLny3vKs6eM

 

Dla chętnych dzieci:

-  Dzisiaj zapraszam Was do kuchni . Zamieńcie się w kucharzy i wyczarujcie „podwodny świat”.

Kreatywnej zabawy!

Załącznik:

 

parówka.jpgrybka.jpgrybka1.jpg

 

 

przygotowała: p. Ania Brach