Wodna muzyka 1. Rozmowa na temat tego, co słychać pod wodą. Wyjaśnienie, czy rzeczywiście ryby nie mają głosu. 2. Słuchanie odgłosów morza (dziecko może położyć się na dywanie , zamknąć oczy i słuchać). Rozmowa na temat tego, jakie inne odgłosy może wydawać woda, naśladowanie tych odgłosów: plum, plum; kap, kap; szuuuu, szuuu; plusk, plusk; chlap, chlap itp. Załącznik: https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI Szum morza,szum fal,szum spokojnego morza.Sound of the Sea. 3.Wysłuchanie utworu C. Saint-Saens Akwarium. Wypowiedzi dzieci na temat uczuć towarzyszących podczas słuchania utworu. Wyjaśnienie, że utwór nosi tytuł Akwarium i przedstawia życie pod wodą. Dzielenie się wrażeniami związanymi z wysłuchanym utworem. Załącznik: https://www.youtube.com/watch?v=tYT9ZbDug-g 4. Improwizacja ruchowa z wykorzystaniem bibuły do utworu C. Saint-Saens Akwarium. Przygotowanie pasków bibuły o szerokości około 10 cm. Jeden pasek to cała długość bibuły. W trakcie grania fragmentu utworu dziecko delikatnie faluje bibułką tworząc powierzchnię wody. (Należy zwrócić uwagę na to, że bibuła jest delikatna). 5.Praca plastyczno – techniczna „Akwarium” https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/352-akwarium https://www.youtube.com/watch?v=VLny3vKs6eM Dla chętnych dzieci: - Dzisiaj zapraszam Was do kuchni . Zamieńcie się w kucharzy i wyczarujcie „podwodny świat”. Kreatywnej zabawy! Załącznik:
przygotowała: p. Ania Brach
Wodna muzyka - 09.06.2020
- Szczegóły