Wycieczka do zoo

 

Kochani w tym tygodni zapraszam Was na wspólna wyprawę do zoo.

 

 

Poniedziałek: Kto mieszka w zoo?

1. Zabawa z piosenka „Idziemy do zoo”

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM 

 

2. Filmy edukacyjne:

(Zachęcam Was razem z Rodzicami do obejrzenia filmów edukacyjnych)

 -"Skąd się biorą zwierzęta w Zoo?"

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=5BuH7l-IwSs 

 

-Wycieczka do Zoo - WAŻNE rady, zasady i ciekawostki - Tosia Samosia

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=aa1YfbZzTac 

 

3.Rozmowa dziecka z rodzicem:

- Skąd mamy zwierzęta w zoo?

-Jak należy zachowywać się w zoo?

-Czy wolno nam dokarmiać zwierzęta?

 

4.Zabawy z literkami.

Odszukaj i pokoloruj litery z wybranej karty pracy(litery,które należy szukać

i pokolorować znajdują się po lewej stronie karty pracy)

 

Litera E.jpgLitera H.jpgLitera N.jpg

 

 

 

  

 

 

  16 czerwiec

Wtorek: Nasi przyjaciele.

 

1.Zabawa z piosenką: Czy wiecie, co znajduje się, w zoo?

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=bOXx65TQsLA 

 

 2. Wypowiedzi dzieci do obrazków przedstawiających mieszkańców zoo.

ZOO1.jpgZOO2.jpgZOO3.jpgZOO4.jpgZOO5.jpgzoo6.jpgzoo7.jpgzoo8.jpgzoo9.jpgzoo10.jpgzoo11.jpgzoo12.jpgzoo13.jpg

 

3.Zabawy z literkami.

Zagubione literki.

W ramce znajdują się różne literki, zadaniem dzieci jest odszukanie literki „s”.

 

Literkę „s” dzieci biorą w kółeczko. Literek „s” jest 5.

 

s                         r                  A                                      k

s                                                                                            M             y                                s

d

A            s                             o                   b                  u          s                             A                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 17 czerwiec

Środa: To już potrafię.

 

1.Zabawa muzyczno –ruchowa przy piosence „Papuga kolorowa”

 

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=h5D90wYVX-0 

 

 

2.Zabawy matematyczne:

·         MARSZ POD DYKTANDO

 

Cel: utrwalenie stron ( z frotką na lewej ręce)

 

Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej.

-Idź w prawo 2 kroki…

-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.

·         TANIEC CZĘŚCI CIAŁA.

Cel: kształtowanie świadomości własnego ciała.

Rodzic prosi, aby dziecko poruszało wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki.

Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy.

 

·         ZABAWY W ECHO

Cel: dostrzeganie rytmu i układanie go.

Powtarzanie słów lub krótkich tekstów z uwzględnieniem podanego rytmu, tempa, dynamiki,

intonacji itp.

 

·         KOLOROWE KORALIKI

Cel: wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych i kontynuowania rytmów

w sytuacjach zadaniowych.

Mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach.

Układa przed dzieckiem wzór, np. O - ⌂ - O - ⌂ …..dziecko układa w takiej samej kolejności

głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło- domek- koło- domek.

Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.

 

·         LUBIMY DOŚWIADCZENIA- ZABAWA W EKSPERYMENTOWANIE

Cel: łączenie przyczyny ze skutkiem i przewidywanie następstw, ustalanie, które zmiany są,

a które nie są odwracalne

Przy stoliku przygotowujemy pojemnik z wodą i łyżeczki  dla każdego dziecka, dzieci kosztują wodę,

określają jej smak, zapach, kolor; następnie do pojemnika z wodą wsypujemy sól , ( cukier)

wspólnie obserwujemy  rozpuszczanie się soli w wodzie , kosztujemy , określamy smak, zapach,

kolor, wspólnie ustalamy, że nie można soli wydobyć z wody, bo się rozpuściła, dzieci podają

podobne przykłady ze swoich doświadczeń np.  cukier rozpuszczony w wodzie, farby itp.

 

·         CZY COŚ SIĘ ZMIENI?

Cel: kształtowanie rozumienia  przyczynowo- skutkowego, przewidywanie następstw

przygotowujemy  worek z różnymi przedmiotami, dzieci losowo wybierają przedmioty i  określają jego cechy,

podają propozycje zmian  np. plastikowa łyżeczka  złamana  - można ją skleić , ale nie będzie

już taka sama, gąbka – można ją zgniatać a ona ciągle jest bez zmian ( taka sama) itp

wspólnie ustalamy, że niektóre przedmioty czy zjawiska nie mogą powrócić do stanu

poprzedniego i należy pamiętać o tych zmianach, by ustrzec się  przed nieprzyjemnym

doświadczeniem np. gorącą wodą można się oparzyć itp.

·         CO BY BYŁO GDYBY?

Cel: rozwijanie rozumowania przyczynowo- skutkowego, „ Co się może stać?, gdy..

wyznaczanie celu, potem planowanie czynności, które do niego prowadzą.

Wspólne szukanie odpowiedzi na pytania.

Co by było gdyby w mieście nie było sygnalizacji świetlnej ? 

po odpowiedzi przypominamy kolejne czynności jakie należy wykonać podczas przechodzenia przez ulicę)

Co by było , gdyby w naszym mieście nie było znaków drogowych?

po odpowiedzi na pytanie  przypominamy sobie znane znaki drogowe)

Co by było gdyby….. (dzieci samodzielnie wymyślają różne sytuacje 

i znajdują na nie odpowiedź ).

 

·         KLOCKI W RZĘDZIE LUB SZEREGU

Cel: Zrozumienie, że po przestawieniu liczmanów nie zmienia się ich liczba.

Dziecko układa w rzędzie (lub szeregu) np. klocki, liczy je głośno i mówi, ile ich  jest.

Dorosły przekłada kilka i pyta: Czy teraz jest tyle samo klocków? Dziecko ponownie przelicza.

W następnym ćwiczeniu to dorosły układa klocki, liczy je i oświadcza, ile ich jest..

Dziecko przekłada liczmany i pyta Czy teraz jest tyle samo klocków? Dorosły stwierdza:

Tak nadal jest …….klocków. Jeśli chcesz możesz sprawdzić.

 

3.Zabawa muzyczna

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=TrgP66-KFHA&app=desktop 

 

 

 

 

 

 

18 czerwiec

Czwartek: Ciekawostki o zwierzętach mieszkających w zoo.

 

1.Ciekawostki o zwierzętach.

(Rodzic czyta dziecku ciekawostki o zwierzętach)

1. Wielbłądy to zwierzęta o dwóch lub jednym garbie.

 

2. Prawdopodobnie nie istnieją dwa identycznie tygrysy, ponieważ paski zdobią zarówno

ich futra jak i skórę i są unikalne dla każdego osobnika.

 

3. Niektóre ze zwierząt potrafią liczyć. Należą do nich szympansy, kanarki i łyski.

Ptaki potrafią na przykład stwierdzić, czy i ile jaj zostało podrzuconych do ich gniazda.

 

4. Lamparty mogą biec z prędkością 58 km/h.

 

5. Słonie mogą spędzać aż 16 godzin dziennie, jedynie jedząc. Dzieje się tak, gdyż są one roślinożercami, a ich organizmy wymagają przyswojenia sporych ilości pokarmu, aby zaspokoić głód.

 

6. Słonie potrafią odnaleźć wodę poprzez zmysł węchu już z odległości 3 mil.

 

7. Słoń jest jedynym ssakiem, który nie potrafi podskoczyć.

 

8. Szympansy są najbardziej inteligentnymi z naczelnych zwierząt. Potrafią rozmawiać,

używając mimiki i modulacji głosem. Często wykorzystują również przeróżne gesty,

aby oznajmić swój nastrój lub zamiary.

 

9. Język żyrafy jest dwukolorowy: niebiesko-czarny.

 

10. Szyja żyrafy może osiągać długość nawet 4 do 5 metrów.

 

11. Żyrafy śpią jedynie godzinę do dwóch w ciągu dnia.

 

12. Żyrafi język jest na tyle długi, że ta może nim sięgnąć do uszu, chociażby po to,

aby je wyczyścić.

 

13. Skóra żyrafy  ciemnieje pod wpływem upływu lat.

 

14. Papuga jest jedynym ptakiem potrafiącym poruszać zarówno górą jak

i dołem własnego dzioba w tym samym czasie.

 

15. Szympansy, orangutany i goryle należą do grupy małp człekokształtnych.

Ich charakterystycznymi cechami są sięgające poniżej kolan ramiona oraz krótkie nogi

oraz płaskie twarze z szerokimi ustami.

 

16. Jedyny pająk spędzający całe życie pod wodą nazywa się topik.

 

17. Zwierzętami, które lubią trzymać się razem, są strusie i zebry. Wykorzystują one swoje atuty,

aby zwiększyć własne bezpieczeństwo. Strusie lepiej widzą, natomiast zebry mają dobry słuch.

 

2.Zabawa ruchowa przy piosence:”Silny jak lew”

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM 

 

 3.Zabawy z literkami:

Ułóż z rozsypanki literowej według wzoru słowo:

 

tygrys

 

y

r

s

t

y

g

 

 

 

Opis zabawy: Na małych karteczkach piszemy literki, z których składa się wyraz z podanego

wyżej wzoru: tygrys dzieci patrząc na wyraz układają go literka po literce.

 

 

 

 

 

 

 19 czerwiec

Piątek: Hipopotam –ciekawy zwierz.

 

zdjęcie hipopotama.jpg

 

1.Zapraszam do zabawy z piosenką Śpiewające Brzdące – „Hipcio Łakomczuszek”

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=rzPLA9MxPa4 

 

2.Rozmowa na temat hipopotama na podstawie filmu edukacyjnego.

Podaję link:

https://www.youtube.com/watch?v=lre-fXWHz5I 

 

-Gdzie mieszka hipopotam?

-Co je?

-Jak wygląda?

 

Ciekawostki o hipopotamie:

1.Hipopotamy żyją w Afryce Subsaharyjskiej. Żyją na obszarach z dużą ilością wody,

ponieważ większość czasu spędzają pod wodą, aby utrzymać zimną i wilgotną skórę.

 

2. Mimo że hipopotamy przebywają w wodzie przez dużą część życia, nie potrafią pływać.

Chodzą lub stoją na powierzchniach pod wodą. Hipopotamy spędzają dzień w wodzie,

aby chronić swoją skórę przed słońcem.

 

3. Chociaż hipopotamy mogą wstrzymać oddech przez około siedem minut, większość dorosłych

hipopotamów wraca do oddychania, co trzy do pięciu minut, aby oddychać. Jest to proces automatyczny

– nawet hipopotamy śpiące mogą tak oddychać bez budzenia się.

 

4. Wydzielają tłustą, czerwoną substancję, która działa jak nawilżacz, blokada przeciwsłoneczna

i chroni je przed zarazkami.

 

5. Hipopotamy mogą zamknąć nozdrza i uszy, aby zapobiec przedostawaniu się wody.

Dlatego też cielęta hipopotamów mogą ssać na lądzie lub pod wodą.

 

6. Nazwa Hipopotam pochodzi od starożytnego greckiego „konia rzecznego”.

 

7. Pomimo swojego krępego kształtu i krótkich nóg, może z łatwością prześcignąć większość ludzi.

Hipopotamy biegają z prędkością 30 km/h na krótkich dystansach.

 

8. Hipopotamy są zwierzętami społecznymi, przebywającymi w grupach składających się zazwyczaj z 10

do 30 członków, w tym zarówno samic, jak i samców, choć niektóre grupy liczą aż 200 osobników.

Bez względu na wielkość, grupą kieruje zazwyczaj dominujący samiec.

 

9. Otwarte paszcze mogą być błędnie odebrane jako ziewnięcie. Hipopotam otwierając paszcze oznacza

swoje terytorium i ostrzega innych przed wtargnięciem na jego teren.

 

10. Hipopotam żyje do 40 lat.

 

11.Hipopotam jest jednym z najbardziej agresywnych stworzeń na świecie i jest często uważany za jedno

z najbardziej niebezpiecznych zwierząt w Afryce. Jeśli jednak jest zagrożony na lądzie, często biegnie do wody.

 

3.Praca plastyczna-pokoloruj hipopotama.

 

hipopotam.jpg

 

 

 

 

 

przygotowała: Agnieszka Romanek