Korzystamy z ekologicznych opakowań

 

 

 

Dzień dobry!

 

Posłuchajcie wiersza M. Brykczyńskiego pt.: „Śmieciolandia” .

 

 

 

SŁUCHOWISKO

 

 

 

Spróbujcie odpowiedzieć  na pytania:

 

W jaki sposób ludzie zaśmiecają ziemię?

 

Co możemy zrobić, by nie rosły góry śmieci? (kupować tylko potrzebne rzeczy)

 

Jeżeli spojrzycie na ilustrację zamieszczoną poniżej zobaczycie, że aby robić ekologiczne zakupy należy min. sporządzić listę, należy kupować tylko takie ilości danego produktu, jakie są nam potrzebne,na zakupy należy zabierać torby wielorazowego użytku i materiałowe woreczki na owoce i warzywa itp. Porozmawiajcie o tym. Naprawdę warto!

 

 

 

ekol.zakupy.jpg

 

 

 

    A teraz kolejna „ekologiczna” zabawa-  weźcie pustą butelkę, odkręćcie nakrętkę.

 

Zachęcam Was do tworzenia muzyki poprzez dmuchanie w butelkę. Możecie zagrać do swojej ulubionej melodii lub stworzyć własną. Powodzenia!

 

 

 

„Bajeczka”- masażyk relaksacyjny. Czytajcie jednocześnie głaszczcie dziecko po pleckach wg wskazówek poniżej.

 

 

 

Tu ptaszka małego gniazdeczko.                          głaszczemy dziecko po głowie

 

Tu się rozlało mleczko.                                   wędrujemy palcami wzdłuż kręgosłupa

 

Tu żabka do wody wskoczyła.                                               jedno stuknięcie w plecy

 

A tędy mróweczka chodziła.                                                  lekko kroczymy palcami

 

I słoń przeszedł ciężko tamtędy.                                           spacerujemy wew. str. dłoni

 

 I wąż miał tu swoje wykręty.                                                kreślimy palcem falistą linię

 

I nawet skrobały skrobaki,                                          „grabimy” plecy rozczapierzonymi palcami

 

na świecie są różne dziwaki.

 

Teraz zaśnij, dziecinko miła,                                       głaszczemy dziecko po plecach

 

bo bajeczka już się skończyła.

 

 

 

 

 

 

 

    Na koniec zachęcam Was do zrobienia, według własnego pomysłu, Ekologicznego robota. Wykonajcie go np. z niepotrzebnych opakowań. I koniecznie pochwalcie się efektem swojej pracy i przyślijcie do nas zdjęcie.

 

         

 

Pozdrawiam!

 

Przygotowała A. Szetela

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia: Nabiał- produkt zdrowy

 

Kochani! Na początek ważna informacja! W piątek 16.04 możemy się spotkać na żywo poprzez skypa. Będę na Was czekać  od godz.10.00. Szukajcie mnie pod moim imieniem i nazwiskiem. Mam nadzieję, że się zobaczymy!

 

Witam Was serdecznie,

 

1.Zapraszam do wysłuchania wiersza „Tylko nic nie mówcie krowie” H. Szayerowa

 

SŁUCHOWISKO

 

 

 

Nabiał produkt smaczny, zdrowy,
dostajemy go od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie.
Jak się krowa o tym dowie,
to się jej przewróci w głowie
i przestanie nabiał dawać,
czyli masło, mleko, sery i śmietanę – na desery!
No i jajka – co ja baję!
Przecież jajka kura daje.
Tylko nic nie mówcie kurze!
Niech je znosi jak najdłużej.
bo jak o tym się rozgłosi,
to przestanie jajka znosić.

 

 

 

Po wysłuchaniu wiersza spróbujcie rodzicom odpowiedzieć na pytania:

 

Co to jest nabiał?

 

Jakie produkty były wymienione w wierszu?

 

Od jakich zwierząt pochodzi mleko?

 

Czy wszyscy ludzie mogą pić mleko? (nie)

 

Czy jajka też wytwarzane są z mleka?

 

Dlaczego jajka też są nabiałem?

 

 

 

Jakie produkty zaliczamy do nabiału?- wymieńcie

 

 

 

nabial-1.jpgzalacznik1.5.jpg

 

 

 

Dlaczego nabiał jest zdrowy?

 

Zawiera wapń, który jest potrzebny do budowy kości, zębów.  Ponadto mleko i jego przetwory są źródłem wielu witamin tj. B2, A, D, E i K oraz składników mineralnych w tym: potasu, fosforu, magnezu, cynku, manganu i żelaza. Warto wiedzieć, że tę samą ilość wapnia, która jest zawarta w szklance mleka (240 mg) posiadają: szklanka jogurtu, maślanki lub kefiru, grubszy plasterek sera żółtego, kostka sera twarogowego (300 g), 2 opakowania zarówno: twarożku ziarnistego (2x200 g) jak i serka homogenizowanego (2x150 g).

 

 

 

Zabawa dydaktyczna- ,,Spróbuj i rozpoznaj, co jesz!’’- twaróg, jogurt, żółty ser, kefir itp

 

 

 

 

 

A teraz wraz z rodzicami pobawcie się w matematyczno- ruchową wyliczankę

 

 

 

Jabłko, gruszka i daktyle- klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

 

Kapusta i ogórek- tyle razy podskocz w górę (2 razy)

 

Marchewka, pietruszka, bób- tyle razy przysiad zrób (3 razy)

 

Kalarepka i mak- za uszy 2 razy się złap.

 

 

 

Zapraszam Was również abyście weszli na stronę internetową podaną niżej. Znajdziecie tam świetne zabawy związane z omawianym przez nas tematem.

 

https://wordwall.net/pl/community/zwierz%C4%99ta-wiejskie

 

Przygotowała: M.Saj