Ramowy rozkład dnia - maluszki 6.00 – 8.00 Czas na powitanie - budowanie kontaktu, więzi, atmosfery zaufania i przyjaźni między dziećmi, między dziećmi a osobami dorosłymi - swobodne rozmowy i aktywne organizowanie przez dzieci zabaw, z zachowaniem ustalonych reguł kontaktowych - aktywna działalność dzieci we wszystkich obszarach zainteresowań, zgodnie z ich samodzielnym wyborem - zabawy i ćwiczenia ruchowe i integracyjne proponowane przez nauczyciela, wprowadzające dobry klimat dnia (w tym zabawy dramowe i przeciw agresji) 8.00 – 8.30 Czas na śniadanie - czynności samoobsługowe - aktywne uczestnictwo dzieci w przygotowaniu do śniadania (nakrywanie, rozkładanie sztućców) - spożywanie posiłków w tle cichej muzyki klasycznej - pomoc dzieci w sprzątaniu ze stołu 8.30 – 8.50 Czas na poranne spotkanie (w kręgu) - rozmowy o ważnych dla dziecka sprawach, emocjach, wydarzeniach, dzielenie się pomysłami, itp. - zabawy integracyjne, dramowe, tworzące atmosferę przyjaźni i radości - śpiew piosenek i zabawy przy piosenkach 8.50 – 9.00 Czas na zabawy „W czarodziejskim świecie literek” - zabawy wspomagające dzieci w przygotowaniu dzieci do nauki czytania i pisania 9.00 – 9.20 Czas zabaw i realizacja propozycji zaplanowanych przez nauczyciela - zabawy i różnorodne działania we wszystkich zakresach wspomagania rozwoju dziecka w oparciu o podstawę programową 9.20 – 9.30 Czas wyciszenia i relaksu - kilkuminutowa relaksacja i odprężenie przy muzyce lub muzyce z wizualizacją 9.30 – 9.50 Czas na kontynuowanie zabaw i zajęć dydaktycznych oraz różnorodnej działalności dziecka cz. II 9.50 – 10.50 Czas zabaw ruchowych i zabaw na świeżym powietrzu - czynności higieniczne, samoobsługowe - zabawy ruchowe w ogrodzie - wycieczka - ćwiczenia gimnastyczne - zabawy doświadczalne i eksperymenty - różnorodne zabawy w sali 10.50 - 11.20 Obiad - czynności higieniczne i samoobsługowe - pomoc w nakrywaniu obiadu - spożywanie posiłku, jw. - sprzątanie z aktywnym udziałem dzieci 11.10 – 14.00 Czas na odpoczynek - zorganizowany odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej 14.00 – 14.20 Czas na podwieczorek - zaangażowanie dzieci jak przy obiedzie i śniadaniu 14.20 – 15.00 Czas na spotkanie z bajką i baśnią - baśniowe zabawy dramowe - muzyczna, plastyczna i ruchowa zabawowa interpretacja baśni - twórcza aktywność dzieci 15.00 – 16.00 Czas na zabawy domykające i zamykające dzień - swobodna aktywność dzieci we wszystkich obszarach rozwojowych - dzielenie się doświadczeniami i indywidualne kontakty z dziećmi - indywidualne wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności i niwelowanie trudności rozwojowych - indywidualne kontakty z rodzicami
Ramowy rozkład dnia - średniaki 6.00 – 8.00 Czas na powitanie - budowanie kontaktu, więzi, atmosfery zaufania i przyjaźni między dziećmi, między dziećmi a osobami dorosłymi - swobodne rozmowy i aktywne organizowanie przez dzieci zabaw, z zachowaniem ustalonych reguł kontaktowych - aktywna działalność dzieci we wszystkich obszarach zainteresowań, zgodnie z ich samodzielnym wyborem - zabawy i ćwiczenia ruchowe i integracyjne proponowane przez nauczyciela, wprowadzające dobry klimat dnia (w tym zabawy dramowe i przeciw agresji) 8.00 – 8.30 Czas na śniadanie - czynności samoobsługowe - aktywne uczestnictwo dzieci w przygotowaniu do śniadania (nakrywanie, rozkładanie sztućców) - spożywanie posiłków w tle cichej muzyki klasycznej - pomoc dzieci w sprzątaniu ze stołu 8.30 – 8.50 Czas na poranne spotkanie (w kręgu) - rozmowy o ważnych dla dziecka sprawach, emocjach, wydarzeniach, dzielenie się pomysłami, itp. - zabawy integracyjne, dramowe, tworzące atmosferę przyjaźni i radości - śpiew piosenek i zabawy przy piosenkach 8.50 – 9.00 Czas na zabawy „W czarodziejskim świecie literek” - zabawy wspomagające dzieci w przygotowaniu dzieci do nauki czytania i pisania 9.00 – 9.20 Czas zabaw i realizacja propozycji zaplanowanych przez nauczyciela - zabawy i różnorodne działania programowe we wszystkich zakresach wspomagania rozwoju dziecka 9.20 – 9.30 Czas wyciszenia i relaksu - kilkuminutowa relaksacja i odprężenie przy muzyce lub muzyce z wizualizacją 9.30 – 9.50 Czas na kontynuowanie zabaw i zajęć dydaktycznych oraz różnorodnej działalności dziecka cz. II 9.50 – 10.50 Czas zabaw ruchowych i zabaw na świeżym powietrzu - czynności higieniczne, samoobsługowe - zabawy ruchowe w ogrodzie - spacer - wycieczka - ćwiczenia gimnastyczne - zabawy doświadczalne i eksperymenty - różnorodne zabawy w sali 10.50 - 11.30 Obiad - czynności higieniczne i samoobsługowe - pomoc w nakrywaniu obiadu - spożywanie posiłku, - sprzątanie z aktywnym udziałem dzieci 11.30 – 12.00 Czas na odpoczynek - zorganizowany odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej 12.00 – 14.00 Czas fantazji i niezwykłości - zadania i działania podejmowane z inicjatywy dzieci - zabawy wynikające z propozycji dzieci i nauczyciela (organizowane przez nauczyciela) - zabawy ruchowe na świeżym powietrzu - zabawy muzyczne i matematyczne - zabawy wspierające rozwój wszystkich sfer percepcji - zabawy doświadczalne i eksperymenty - spotkanie z gośćmi Baśniowej Krainy 14.00 – 14.20 Czas na podwieczorek - zaangażowanie dzieci jak przy obiedzie i śniadaniu 14.20 – 15.00 Czas na spotkanie z bajką i baśnią - baśniowe zabawy dramowe - muzyczna, plastyczna i ruchowa zabawowa interpretacja baśni - twórcza aktywność dzieci 15.00 – 16.00 Czas na zabawy domykające i zamykające dzień - dzielenie się doświadczeniami i indywidualne kontakty z dziećmi - indywidualne wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności i niwelowanie trudności rozwojowych - indywidualne kontakty z rodzicami
Ramowy rozkład dnia - starszaki 6.00 – 8.00 Czas na powitanie- budowanie kontaktu, więzi, atmosfery zaufania i przyjaźni między dziećmi, między dziećmi a osobami dorosłymi- swobodne rozmowy i aktywne organizowanie przez dzieci zabaw, z zachowaniem ustalonych reguł kontaktowych- aktywna działalność dzieci we wszystkich obszarach zainteresowań, zgodnie z ich samodzielnym wyborem- zabawy i ćwiczenia ruchowe i integracyjne proponowane przez nauczyciela, wprowadzające dobry klimat dnia (w tym zabawy dramowe i przeciw agresji) 8.00 – 8.30 Czas na śniadanie- czynności samoobsługowe- aktywne uczestnictwo dzieci w przygotowaniu do śniadania (nakrywanie, rozkładanie sztućców)- spożywanie posiłków w tle cichej muzyki klasycznej- pomoc dzieci w sprzątaniu ze stołu 8.30 – 8.50 Czas na poranne spotkanie (w kręgu)- rozmowy o ważnych dla dziecka sprawach, emocjach, wydarzeniach, dzielenie się pomysłami, itp.- zabawy integracyjne, dramowe, tworzące atmosferę przyjaźni i radości- śpiew piosenek i zabawy przy piosenkach 8.50 – 9.00 Czas na zabawy „W czarodziejskim świecie literek”- zabawy wspomagające dzieci w przygotowaniu dzieci do nauki czytania i pisania 9.00 – 9.20 Czas zabaw i realizacja propozycji zaplanowanych przez nauczyciela- zabawy i różnorodne działania programowe we wszystkich zakresach wspomagania rozwoju dziecka 9.20 – 9.30 Czas wyciszenia i relaksu- kilkuminutowa relaksacja i odprężenie przy muzyce lub muzyce z wizualizacją 9.30 – 9.50 Czas na kontynuowanie zabaw i zajęć dydaktycznych oraz różnorodnej działalności dziecka cz. II 9.50 – 10.50 Czas zabaw ruchowych i zabaw na świeżym powietrzu- czynności higieniczne, samoobsługowe- zabawy ruchowe w ogrodzie- spacer- wycieczka- ćwiczenia gimnastyczne- zabawy doświadczalne i eksperymenty- różnorodne zabawy w sali 10.50 - 11.20 Obiad- czynności higieniczne i samoobsługowe- pomoc w nakrywaniu obiadu- spożywanie posiłku, jw.- sprzątanie z aktywnym udziałem dzieci 11.20 – 11.45 Czas na odpoczynek- zorganizowany odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej 11.45 – 14.00 Czas fantazji i niezwykłości- zadania i działania podejmowane z inicjatywy dzieci- zabawy wynikające z propozycji dzieci i nauczyciela (organizowane przez nauczyciela)- zabawy ruchowe na świeżym powietrzu- zabawy muzyczne i matematyczne- zabawy wspierające rozwój wszystkich sfer percepcji- zabawy doświadczalne i eksperymenty- spotkanie z gośćmi Baśniowej Krainy 14.00 – 14.20 Czas na podwieczorek- zaangażowanie dzieci jak przy obiedzie i śniadaniu 14.20 – 15.00 Czas na spotkanie z bajką i baśnią- baśniowe zabawy dramowe- muzyczna, plastyczna i ruchowa zabawowa interpretacja baśni- twórcza aktywność dzieci 15.00 – 16.00 Czas na zabawy domykające i zamykające dzień- dzielenie się doświadczeniami i indywidualne kontakty z dziećmi- indywidualne wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności i niwelowanie trudności rozwojowych- indywidualne kontakty z rodzicami | ||